Tuesday, September 1, 2009

menitip masa yg sudah hampir


.APABILA KAMU BERASA HILANG MINAT KAMU KEPADA MAKHLUK, MAKA KETAHUILAH BAHAWA AKAN DIBUKAKAN KEPADA KAMU PINTU BERJINAK-JINAK DENGAN ALLAH S.W.T.-alhikam

Ya Allah,ia kadang2 benar2 terjadi pada ku,ayat2 yg selalu didengari dlm tazkirah & yg aku ucapkan selalu benar2 menyelaminya dan dpt dirasai kenikmatannya,aku takut untuk menyata ini sebab ia akn timbul riak dan takabur dan terus di tipu syaitan yg sentiasa mengalir didlm darah anak adam ,takut diperdaya syaitan.aku masih ingat tatkala dikurung dalam kandang ISA,banyak kejadian aneh berlaku padaku ,namun aku hanya mendiamkan diri sebab takut tersilap cerita dan terjadi disebaliknya.Yang pasti satu mimpi sewaktu diawal penahanan ISA ,telah benar2 kini menjadi kenyataan,tanpa sedikit pun tersasar, airmata ini terus mengalir kerana betapa Allah menyayangi hambaNYA ,tapi aku masih lagi melakukan dosa yg tak dapat ku bayangkan ,ia menyesak kalbu dan hati tatkala dosa menyelubungi diri,susah untuk aku menceritakannya,ia amat menyeksakan,Ya Allah ampunilah dosaku,berkali2 ku rayu,ya sesungguhnya amat memeritkan jiwaku dan inshaallah ia akan terus begitu dan mengingatkan ku akan dunia yg hanya sementara dan akhirat yang kekal selamanya.

No comments:

Post a Comment